وزارت علوم خبر داد: پیگیری حقوقی ترور دانشمندان در مجامع بین‌المللی فرماندار مشهد تأکید کرد: ضرورت رعایت الگوی مصرف آب از سوی کشاورزان و واحد‌های تولیدی کاهش ۴۹ درصدی حجم ترافیک مشهد با احداث تقاطع غیرهم‌سطح امام حسن مجتبی(ع) مشهد، پیشرو در توسعه اینترنت اشیا بیش از ۱۷ هزار کیلوگرم کاغذ باطله از ادارات و مراکز خصوصی مشهد در سه ماه نخست سال ۱۴۰۴ جمع‌آوری شد فعالیت هزار و ۴۰۰ دستگاه دوچرخه اشتراکی در ایستگاه‌های بایدو مشهد بازگرداندن کیف پول به صاحبش توسط اتوبوسران امانت‌دار مشهدی اهدای انگشتر سردار شهید حاجی‌زاده به سردار موسوی نفس‌های بریده شهر | هشدار آلودگی هوای مشهد در نیمه دوم سال ۱۴۰۴ قدرت خرید و ارزش حقوق بازنشستگان روز به روز پایین می‌آید | در شرایط حساس از معلولان حمایت کنید پایان عملیات بازگشت بیش از ۱۳ هزار زائر حج تمتع ۱۴۰۴ از طریق فرودگاه بین‌المللی مشهد ترافیک سنگین در خروجی‌های مشهد (۱۷ تیر ۱۴۰۴) شهردار مشهد: باید الزامات مناسب‌سازی سازی تردد افراد دارای معلولیت در پروژه های شهری رعایت شود پیشینه روضه‌خوانی در ایران و خراسان | ذکر مصیبت در روضه‌های کهن صدور ۳۹۹۰ رأی توسط کمیسیون ماده ۱۰۰ مشهد در سه ماهه اول سال ۱۴۰۴ درخواست ساکنان محله پنج تن آل عبا مشهد: تهدید اراضی خاکی و خالی را به فرصت تبدیل کنید دعوت از نهادهای بین‌المللی برای محکومیت اقدامات رژیم صهیونی پیشرفت ۵۲ درصدی کمپ ورزشی شهدای شهرداری مشهد| پروژه تا بهمن‌ماه به بهره‌برداری خواهد رسید آلودگی دست از سر هوای مشهد برنداشت | ثبت بیستمین روز متوالی آلودگی (۱۶ تیر ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

مسیر جدید زیارت | مترو مشهد به حرم امام‌رضا(ع) رسید

  • کد خبر: ۳۳۰۸۶۹
  • ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۴ - ۰۹:۰۷
مسیر جدید زیارت | مترو مشهد به حرم امام‌رضا(ع) رسید
با افتتاح فاز نخست خط ۳ قطارشهری مشهد، برای اولین بار دسترسی مستقیم و ریلی به حرم مطهر رضوی ممکن شد؛ رخدادی تاریخی که مجاوران و زائران را از طریق سریع‌ترین، ارزان‌ترین و پاک‌ترین مسیر ممکن، به بارگاه منور امام رضا (علیه السلام) می‌رساند.

با افتتاح فاز نخست خط ۳ قطارشهری مشهد، برای نخستین بار دسترسی مستقیم و ریلی به حرم مطهر رضوی ممکن شد؛ رخدادی تاریخی که مجاوران و زائران را از طریق سریع‌ترین، ارزان‌ترین وپاک‌ترین مسیر ممکن، به بارگاه منور امام رضا (علیه السلام) می‌رساند.

این خط با اتصال به فرودگاه، ایستگاه راه‌آهن و پایانه اتوبوسرانی امام رضا (علیه‌السلام)، سفر زائران از ورودی‌های مختلف شهر را به حرم مطهر تسهیل و نقشی اساسی در کاهش ترافیک و آلودگی هوای اطراف حرم منور ایفا می‌کند.

افتخار ما در اجرای این پروژه، اتکا به توان داخلی است. بیش از ۹۰ درصد فرآیند ساخت خط ۳ با تکیه بر ظرفیت‌های بومی و متخصصان ایرانی انجام شده و این در حالی ا‌ست که در زمان راه‌اندازی خط یک، تنها ۲۰ درصد از توان داخلی بهره گرفته شده بود.

این رشد، نماد خودباوری در مسیر خدمت‌رسانی به زائران و شهروندان است.

دسترسی مستقیم خط ۳ به حرم مطهر، توزیع متوازن زائران در سطح شهر را ممکن و فرصت اسکان در نقاط متنوع‌تری از شهر را فراهم کرده است؛ مزیتی که به کاهش هزینه‌های اقامت و تسهیل زمان تشرف کمک می‌کند.

طراحی ایستگاه‌های این خط؛ به ویژه ایستگاه باب‌الجواد (علیه‌السلام)، برگرفته از معماری اسلامی و مفاهیم معنوی است تا مسیر زیارت را با حس معنویت و زیبایی همراه کند.

اتصال این خط به سایر خطوط قطارشهری، مشهد را به یک شبکه ریلی واقعی تبدیل می‌کند و با افزایش ظرفیت جابه‌جایی روزانه به حدود یک‌میلیون نفر، نقطه عطفی در حمل و نقل عمومی شهر به شمار می‌آید؛ ظرفیتی که پیش از این به یک‌سوم این جمعیت خدمت‌رسانی می‌کرد.

این ۶ کیلومتر ریلی نه‌تنها کارکرد خطوط یک و ۲ را تکمیل کرده؛ بلکه پیوند میان نقاط مختلف شهر با حرم مطهر را محقق می‌کند. پروژه‌ای که در شرایط دشوار اقتصادی، با تلاش شبانه‌روزی هزاران نیروی متخصص، کارگر و پیمانکار ایرانی به سرانجام رسید و امروز به‌عنوان نماد اراده و اعتماد به ظرفیت ملی در خدمت زائران و مجاوران مضجع شریف رضوی قرار دارد.

ایستگاه قطارشهری حرم مطهر در باب‌الجواد (علیه‌السلام)، امروز تنها ایستگاه ریلی در جهان است که مستقیم به یک مکان مذهبی بزرگ متصل می‌شود؛ افتخاری ماندگار برای مشهد، ایران و همه دوستداران امام رضا (علیه‌السلام).

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->