میانگین زمان صدور پروانه مرحله اول ساختمانی به ۲۵ روز کاهش یافته است روز عرفه و عید قربان در عربستان اعلام شد رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد مقدس: نقش بانوان در توسعه مدیریت شهری، نقشی مؤثر و مادرانه است ناصحی: اولویت اصلی مدیریت شهری مشهد در بهره‌وری، توسعه حمل و نقل عمومی است گلزار شهدای گمنام عرصه میدان شهدا، میزبان اختتامیه سومین جشنواره نورالمبین شهرداری مشهد ثبت یک روز آلوده دیگر در مشهد (۷ خرداد ۱۴۰۴) گلایه رانندگان از بی توجهی به ایمنی مسیرهای عبوری باغون آباد و پیامبراعظم(ص) ۸۷ مشهد | ایمن سازی یا مسدودسازی؛ مسئله این است کسب رتبه اول درآمدی و جذب اعتبارات عمرانی توسط معاونت خدمات شهری مشهد جایگاه اول خدمات شهری مشهد در توسعه زیرساخت، پاکیزگی و درآمدزایی کشور مشهد؛ شهر بدون دست‌فروش سرگردان، با رویکرد نوین مدیریت شهری خدمات شهری، ویترین برتری مشهد در مدیریت شهری کشور حمایت کنگره بین‌المللی امام‌رضا(ع) و علوم روز از دانشجویان نوقلم آلودگی هوا در ۵ منطقه کلانشهر مشهد (۶ خرداد ۱۴۰۴) رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: پیش‌بینی ما برای امسال، ۵ میلیون مترمربع آسفالت است کارخانه تولید قیر امولسیون در مشهد به بهره‌برداری رسید | قلندرشریف: اقدامات شهرداری مشهد در کشور الگو شده است + فیلم هزینه ۲ میلیون یورویی برای خرید ماشین‌آلات پیشرفته تراش و آسفالت و ایجاد کارخانه تولید قیر امولوسیون در مشهد رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد: هدف‌گذاری آسفالت سالانه شهر باید به ۷ میلیون مترمربع برسد معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد: هر متر مربع روکش آسفالت مشهد ۵۰۰ هزار تومان هزینه دارد معاون شهردار مشهد: سیاست اصلی ما این بود که از ظرفیت‌های مردمی استفاده کنیم حجت‌الاسلام‌والمسلمین منصوریان: حلقه‌های میانی را برای برطرف‌کردن آسیب‌های اجتماعی به صحنه آوردیم
سرخط خبرها

مسیر جدید زیارت | مترو مشهد به حرم امام‌رضا(ع) رسید

  • کد خبر: ۳۳۰۸۶۹
  • ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۴ - ۰۹:۰۷
مسیر جدید زیارت | مترو مشهد به حرم امام‌رضا(ع) رسید
با افتتاح فاز نخست خط ۳ قطارشهری مشهد، برای اولین بار دسترسی مستقیم و ریلی به حرم مطهر رضوی ممکن شد؛ رخدادی تاریخی که مجاوران و زائران را از طریق سریع‌ترین، ارزان‌ترین و پاک‌ترین مسیر ممکن، به بارگاه منور امام رضا (علیه السلام) می‌رساند.

با افتتاح فاز نخست خط ۳ قطارشهری مشهد، برای نخستین بار دسترسی مستقیم و ریلی به حرم مطهر رضوی ممکن شد؛ رخدادی تاریخی که مجاوران و زائران را از طریق سریع‌ترین، ارزان‌ترین وپاک‌ترین مسیر ممکن، به بارگاه منور امام رضا (علیه السلام) می‌رساند.

این خط با اتصال به فرودگاه، ایستگاه راه‌آهن و پایانه اتوبوسرانی امام رضا (علیه‌السلام)، سفر زائران از ورودی‌های مختلف شهر را به حرم مطهر تسهیل و نقشی اساسی در کاهش ترافیک و آلودگی هوای اطراف حرم منور ایفا می‌کند.

افتخار ما در اجرای این پروژه، اتکا به توان داخلی است. بیش از ۹۰ درصد فرآیند ساخت خط ۳ با تکیه بر ظرفیت‌های بومی و متخصصان ایرانی انجام شده و این در حالی ا‌ست که در زمان راه‌اندازی خط یک، تنها ۲۰ درصد از توان داخلی بهره گرفته شده بود.

این رشد، نماد خودباوری در مسیر خدمت‌رسانی به زائران و شهروندان است.

دسترسی مستقیم خط ۳ به حرم مطهر، توزیع متوازن زائران در سطح شهر را ممکن و فرصت اسکان در نقاط متنوع‌تری از شهر را فراهم کرده است؛ مزیتی که به کاهش هزینه‌های اقامت و تسهیل زمان تشرف کمک می‌کند.

طراحی ایستگاه‌های این خط؛ به ویژه ایستگاه باب‌الجواد (علیه‌السلام)، برگرفته از معماری اسلامی و مفاهیم معنوی است تا مسیر زیارت را با حس معنویت و زیبایی همراه کند.

اتصال این خط به سایر خطوط قطارشهری، مشهد را به یک شبکه ریلی واقعی تبدیل می‌کند و با افزایش ظرفیت جابه‌جایی روزانه به حدود یک‌میلیون نفر، نقطه عطفی در حمل و نقل عمومی شهر به شمار می‌آید؛ ظرفیتی که پیش از این به یک‌سوم این جمعیت خدمت‌رسانی می‌کرد.

این ۶ کیلومتر ریلی نه‌تنها کارکرد خطوط یک و ۲ را تکمیل کرده؛ بلکه پیوند میان نقاط مختلف شهر با حرم مطهر را محقق می‌کند. پروژه‌ای که در شرایط دشوار اقتصادی، با تلاش شبانه‌روزی هزاران نیروی متخصص، کارگر و پیمانکار ایرانی به سرانجام رسید و امروز به‌عنوان نماد اراده و اعتماد به ظرفیت ملی در خدمت زائران و مجاوران مضجع شریف رضوی قرار دارد.

ایستگاه قطارشهری حرم مطهر در باب‌الجواد (علیه‌السلام)، امروز تنها ایستگاه ریلی در جهان است که مستقیم به یک مکان مذهبی بزرگ متصل می‌شود؛ افتخاری ماندگار برای مشهد، ایران و همه دوستداران امام رضا (علیه‌السلام).

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->