نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: اگر هویت شهدای گوهرشاد درست معرفی می‌شد، تاریخ فرهنگی ایران مسیر دیگری داشت ثبت نزدیک به ۹ میلیون تردد از طریق خطوط متروی مشهد در شهریور ۱۴۰۴ سازمان ملل از طالبان خواست دسترسی به اینترنت و خدمات مخابراتی را فوراً بازگرداند آمادگی پارکینگ‌های هسته مرکزی مشهد هم‌زمان با گرامیداشت نخستین سالگرد شهادت سیدحسن نصرالله افتتاح ایستگاه بسیج و بهره‌برداری از سکو‌های فاز اول خط ۳ مترو مشهد در سال ۱۴۰۴ هوای مشهد برای همه شهروندان ناسالم شد | مشهدی‌ها، خصوصاً کودکان در فضای بسته بمانند (۸ مهر ۱۴۰۴) ۲ فوتی در تصادف اتوبوس حامل دانشجویان در جاده سمنان + جزئیات و عکس (۸ مهرماه ۱۴۰۴) مدیرعامل مؤسسه فرهنگی شهرآرا: معرفی آتش‌نشانان شهید به‌عنوان «شهید خدمت» را پیگیری می‌کنیم + فیلم گام شورای عالی استان‌ها برای ثبت قانونی آتش‌نشانان جان‌باخته به‌عنوان «شهید» با دستور رهبر طالبان، اینترنت فیبر نوری در کابل قطع شد پزشکیان: ملت ایران در جنگ ۱۲روزه، همدلی و اقتدار خود را ثابت کرد اعلام ترکیب جدید اعضای کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک در سال پنجم شورای ششم اعلام ترکیب جدید اعضای کمیسیون بانوان و خانواده در سال پنجم شورای ششم بازسازی معراج شهدا مشهد، در نقطه پایانی | فعالیت فرهنگ‌سرای عروج در معراج شهدا ترمیم تروما‌های یک آتش‌نشان | گزارشی از ضرورت ارائه خدمات روان‌شناسی به کارکنان یکی از سخت‌ترین مشاغل دنیا برای تپش‌های زندگی | گزارشی به مناسبت روز جهانی سلامت قلب و راهکار‌های مراقبت از آن آتش‌نشانان نماد واقعی فداکاری، مسئولیت‌پذیری و ازخودگذشتگی‌ هستند نماینده مجلس: فعالیت هسته‌ای کشور بهتر از گذشته تداوم خواهد یافت شهردار مشهد مقدس خبر داد: رضایت ۸۵ درصدی از وضعیت امنیتی و ۶۶ درصدی از وضعیت ترافیکی در مشهد
سرخط خبرها

مسیر جدید زیارت | مترو مشهد به حرم امام‌رضا(ع) رسید

  • کد خبر: ۳۳۰۸۶۹
  • ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۴ - ۰۹:۰۷
مسیر جدید زیارت | مترو مشهد به حرم امام‌رضا(ع) رسید
با افتتاح فاز نخست خط ۳ قطارشهری مشهد، برای اولین بار دسترسی مستقیم و ریلی به حرم مطهر رضوی ممکن شد؛ رخدادی تاریخی که مجاوران و زائران را از طریق سریع‌ترین، ارزان‌ترین و پاک‌ترین مسیر ممکن، به بارگاه منور امام رضا (علیه السلام) می‌رساند.

با افتتاح فاز نخست خط ۳ قطارشهری مشهد، برای نخستین بار دسترسی مستقیم و ریلی به حرم مطهر رضوی ممکن شد؛ رخدادی تاریخی که مجاوران و زائران را از طریق سریع‌ترین، ارزان‌ترین وپاک‌ترین مسیر ممکن، به بارگاه منور امام رضا (علیه السلام) می‌رساند.

این خط با اتصال به فرودگاه، ایستگاه راه‌آهن و پایانه اتوبوسرانی امام رضا (علیه‌السلام)، سفر زائران از ورودی‌های مختلف شهر را به حرم مطهر تسهیل و نقشی اساسی در کاهش ترافیک و آلودگی هوای اطراف حرم منور ایفا می‌کند.

افتخار ما در اجرای این پروژه، اتکا به توان داخلی است. بیش از ۹۰ درصد فرآیند ساخت خط ۳ با تکیه بر ظرفیت‌های بومی و متخصصان ایرانی انجام شده و این در حالی ا‌ست که در زمان راه‌اندازی خط یک، تنها ۲۰ درصد از توان داخلی بهره گرفته شده بود.

این رشد، نماد خودباوری در مسیر خدمت‌رسانی به زائران و شهروندان است.

دسترسی مستقیم خط ۳ به حرم مطهر، توزیع متوازن زائران در سطح شهر را ممکن و فرصت اسکان در نقاط متنوع‌تری از شهر را فراهم کرده است؛ مزیتی که به کاهش هزینه‌های اقامت و تسهیل زمان تشرف کمک می‌کند.

طراحی ایستگاه‌های این خط؛ به ویژه ایستگاه باب‌الجواد (علیه‌السلام)، برگرفته از معماری اسلامی و مفاهیم معنوی است تا مسیر زیارت را با حس معنویت و زیبایی همراه کند.

اتصال این خط به سایر خطوط قطارشهری، مشهد را به یک شبکه ریلی واقعی تبدیل می‌کند و با افزایش ظرفیت جابه‌جایی روزانه به حدود یک‌میلیون نفر، نقطه عطفی در حمل و نقل عمومی شهر به شمار می‌آید؛ ظرفیتی که پیش از این به یک‌سوم این جمعیت خدمت‌رسانی می‌کرد.

این ۶ کیلومتر ریلی نه‌تنها کارکرد خطوط یک و ۲ را تکمیل کرده؛ بلکه پیوند میان نقاط مختلف شهر با حرم مطهر را محقق می‌کند. پروژه‌ای که در شرایط دشوار اقتصادی، با تلاش شبانه‌روزی هزاران نیروی متخصص، کارگر و پیمانکار ایرانی به سرانجام رسید و امروز به‌عنوان نماد اراده و اعتماد به ظرفیت ملی در خدمت زائران و مجاوران مضجع شریف رضوی قرار دارد.

ایستگاه قطارشهری حرم مطهر در باب‌الجواد (علیه‌السلام)، امروز تنها ایستگاه ریلی در جهان است که مستقیم به یک مکان مذهبی بزرگ متصل می‌شود؛ افتخاری ماندگار برای مشهد، ایران و همه دوستداران امام رضا (علیه‌السلام).

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->